Arrangementer

Vi arrangerer jævnligt guidede vandreture og andre naturformidlende aktiviteter for alle aldersgrupper. Alle er velkomne til at deltage, og det kræver ikke medlemskab af Naturskolen.

Et sted i nationalparken:

Melby Overdrev

Tid: Lørdag d. 4. maj kl. 13-16

Mødested: P-pladsen ved Sundhedshuset, Nyvej 24-38

3300 Frederiksværk

Har du lyst til at opleve nogle af Danmarks mest sjældne sommerfugle, blomster og insekter? Så tag med os på tur til Sjællands største hede, Melby Overdrev.🪻

I det artsrige område lever bl.a. argusblåfugl, markperlemorsommerfugl, myreløver, bakkegøgelilje og lyngsilke. Lige nu blomstrer den sjældne og særprægede blomst nikkende kobjælde i området, lærken flyver lavt over det flade landskab, og man kan være heldig at se  solbadende hugorme.

Guide på turen er naturskolens leder og naturvejleder Niels Henriksen.

Vi mangler dig!

Vi mangler frivillige, som kan hjælpe med praktiske, pædagogiske og naturformidlende opgaver. Så tøv ikke med at kontakte os, hvis du vil være en del af foreningen.