Vores hold

Hold for børn

Vi skaber læring i og om naturen for små og store børn

VORES HOLD

Vi har tre forskellige hold for børn i alderen 0-13 år

Skovtroldene

Børn fra 0-5 år med forældre eller bedsteforældre

Vi mødes første søndag hver måned kl.10.30 -13

Vi hjælper børnene til at lære naturen at kende gennem lege, små øvelser og sanseoplevelser. Vi giver børnene inspiration til og mod på at udforske naturen motorisk og sanseligt.

Vi tager på små ture ud i naturen og ser på det spændende liv, som årstiden byder på. Formidlingen foregår altid i børnehøjde, og vi lægger vægt på at følge børnenes egne initiativer og skabe plads til fri leg.

Holdet ledes af Niels og Hanna. Niels er naturskolens leder og naturvejleder, og Hanna arbejder til daglig som pædagogmedhjælper.

Vi har et samarbejde med Nationalpark Booking, som håndterer vores tilmeldinger. Tilmeld dig via siden herunder.

Naturdetektiverne

Børn fra 6 -10 år (børnene må deltage både med og uden forældre)

Første søndag hver måned kl. fra 13-16

Vi arbejder med at styrke børnenes nysgerrighed og naturmod. Vi giver samtidig børnene ny viden om naturen gennem praksisnær undervisning, hvor vi sammen udforsker naturens mange mysterier. Vi fanger haletudser, finder insekter, klatrer i træer, kigger på fugle og finder sten og muslingeskaller på stranden.

Junior Rangers

Børn fra 11-13 år

Junior Rangers er en 1-årig naturuddannelse for 11-13-årige børn i Nordsjælland. Gennem uddannelsen lærer børnene at forstå, begå sig i og formidle naturen. De kigger bl.a på stjerner, lærer forskellige slags sten at kende, studerer fugle, tager på overlevelsestur og er med til at fiske og gå på jagt.

Uddannelsen er ca. 100 timer. Børnene mødes typisk 1-2 gange om måneden, og aktiviteterne foregår primært i weekenden. Junior Rangers har til huse i Høbjerg hytten i Helsinge, men en del af aktiviteterne foregår på andre lokaliteter. Det kan fx være ved stranden, i skoven, i et stjerneobservatorium eller i Zoologisk have.

Holdet ledes af Niels og Steen. Niels er naturskolens leder og naturvejleder, og Steen arbejder til daglig som speciallærer.

Pris for deltagelse er 700 kr. for et år

Beløbet dækker medlemskab af Naturskolen, al undervisning (ca. 100 timer), entrébilletter, materialer og et sejt sæt Junior Rangers tøj.

Vi mangler dig!

Vi mangler frivillige, som kan hjælpe med praktiske, pædagogiske og naturformidlende opgaver. Så tøv ikke med at kontakte os, hvis du vil være en del af foreningen.